מספר פריט : 2927

ייחודיותו של כל אדם, דרכו העצמאית ומשמעות החינוך (ניטשה)

ייחודיותו של כל אדם, דרכו העצמאית ומשמעות החינוך (ניטשה)

מספר פריט : 2927

  קהלי יעד
כיתות ז ט
כיתות י יב
מחנכים או מורים
  שיוך תרבותי
פילוסופיה
  אורך טקסט
טקסט רגיל
  מילות מפתח
זהות, עצמי, מי אני  ]  [  חינוך, מחנכים  ]  [  ייחודיות הפרט, אינדיווידואליזם  ]  [  מודעות עצמית  ]  [  מורה, הוראה  ]  
פרידריך ניטשה

איש לא יוכל לבנות את הגשר מעל נחשול החיים, […] שום איש, רק את בעצמךְ.

אמנם קיימים אינספור שבילים וגשרים ואֶלִים למחצה, שירצו להעבירךְ מעל פני הנחשול, אך רק במחיר עצמיותך. […]

מחנכיך ומעצביך האמיתיים מגלים לך את מקור המשמעות האמיתי של ישותך. […] מחנכיך אינם אלא משחרריך וזה סוד החינוך כולו. […]

החינוך, אם כן הוא השחרור, סילוק העשבים השוטים, הפסולת והשרצים, המבקשים לתקוף את הנבטים הרכים.

(פרידריך ניטשה, מסות על חינוך לתרבות, תרגם מגרמנית יעקב גולמב, ירושלים תשמ”ח, עמ’ 24 – 26)

  קהלי יעד
כיתות ז ט
כיתות י יב
מחנכים או מורים
  שיוך תרבותי
פילוסופיה
  אורך טקסט
טקסט רגיל
  מילות מפתח
זהות, עצמי, מי אני  ]  [  חינוך, מחנכים  ]  [  ייחודיות הפרט, אינדיווידואליזם  ]  [  מודעות עצמית  ]  [  מורה, הוראה  ]  
דילוג לתוכן