מספר פריט : 1655
מספר פריט : 1655
Berger J.P. (2003). Role de la comunaute educative au regard du developpement spiritual des eleves. In: Le development Spirituel en education, Actes du colloque tenu a Quebec 11-13, 183-195.
ברפורמת החינוך בקבק, קבע המחוקק: בית הספר יקל על המסלול הרוחני של התלמיד על מנת לעודד את התפתחותו [סעיף 36 בחוק החינוך הציבורי].
“A l’ecole de faciliter le cheminement spiritual de l’eleve afin de favoriser son epanouissement”.
נשאלות השאלות הבאות:
האם לבית הספר הממלכתי הכלים לתרום להתפתחות הרוחנית של הילד שלא בכלים הדתיים?
האם ניתן לעסוק בחוויה הטרסנדנטית והפנימית מחוץ לחוויות הדתיות?
זה לגעת ברוח מבלי להצטמצם לחוויה הדתית בלבד. זה להעז לגעת בקדוש או במקודש. זה לגעת בפנימיות. זה לגעת בחיפוש האמת ובחיפוש משמעות שמבקש כל אדם.
ירידה דרסטית של הספירה הדתית, אבוד האחידות האמונית מביאים את בית הספר להסס באמירת אמיתות מוחלטות. איך, אם כך, לתרום להתפתחות הרוחנית?
חשוב להזמין את כל גורמי הקהילה לקבוע את יחסם ביחס לרוחני, לקדושה, למשמעות החיים. מה שאסור לבית ספר להאמין לו הם שני דברים: