מספר פריט : 1415

ארגון קאסל – שיתוף הפעולה למען למידה אקדמית חברתית ורגשית

מספר פריט : 1415

ארגון קאסל נוסד ב 1994 על ידי דניאל גולמן (מחבר אינטליגנציה רגשית), איין רוקפלר גרואלד, תימות’י שריור, לינדה לנטיארי, מארק גרינברג ודיידיד סלויטר. זהו מוסד ללא-כוונת רווח שמטרתו לקדם חקר מדעי וליישם פרקטיקות מבוססות ממצאים של למידה חברתית-רגשית, בקרב מוסדות חינוך מגיל גן ועד תיכון, כדי להטמיע בהם למידה רגשית וחברתית כחלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. האתר מגדיר למידה חברתית רגשית כ” תהליך המסייע לתלמידים ולמבוגרים לפתח מיומנויות יסוד לחיים אפקטיביים”. למידה חברתית רגשית “מלמדת מיומניות שכולנו זקוקים להן על מנת לנהל את עצמנו, את יחסינו ואת עבודתנו באופן אפקטיבי ומוסרי”. על מיומניות אלו נמנים “ניהול רגשות, טיפוח אכפתיות לאחרים, כינון יחסים חיוביים, לקיחת החלטות אחראית וניהול מצבים מאתגרים באופן מוסרי ובונה. אלו מיומנויות שמסייעות לילדים להרגיע עצמם בזמן כעס, למצוא חברים, לפתור בעיות באופן מכבד, ולקבל החלטות באופן מוסרי ובטוח”. המילה “רוחניות” איננה מופיעה באתר, אך היא בהחלט קשורה בתרגול קונטמפלטיבי שחלק ניכר מן המקימים של שיתוף הפעולה הזה מקדמים ביוזמות אחרות שלהם (ראה למשל לנטיארי 2001 בסקירה זו ולנטיארי וגולמן 2008).

מאז הקמתו מוסד זה ערך מחקרי הערכה שונים של תוכניות רבות בארה”ב. כדאי לציין גם שלמידה חברתית רגשית קודמה בחקיקה בקונגרס האמריקאי. הסנטור טים ראיין היה מעורב בחקיקה זו ב 2011 שמטרתה הייתה “להרחיב את אפשרות הלימוד של מיומנויות פתרון קונפליקים, קבלת החלטות אחראית, בניית יחסים, הצבת מטרות, ומשמעת עצמית.” ראה קישור זה לסרט בו טים ראיין מסביר את הקשר בין מיינדפולנס ללמידה חברתית רגשית: http://meaningfulwesternlife.com/2012/04/16/i-applaud-congressman-tim-ryan/

המדריך של קאסל 2013 מזהה 23 תוכניות בית ספריות שמקדמות למידה חברתית רגשית באופן מוצלח. (http://casel.org/wp-content/uploads/CASEL_Summary-12-20.pdf). חמש התחומים שקובעים קריטריונים לאיכות התוכנית הם: ניהול-עצמי, מודעות עצמית, מודעות חברתית, מימנויות בינאישיות, וקבלת החלטות אחראית. רשימת תוכניות שעברו הערכה מופיעה בקישור הנ”ל עם אפשרות להגיע בלחיצה לכל אחת מן התוכניות הללו.

למידע נוסף אודות ארגון קאסל לחץ כאן. 

נכתב ע"י: שיתוף הפעולה למען למידה אקדמית.
דילוג לתוכן